Bonen & Peulvruchten

Bruine bonen vallen onder de peulvruchten. Peulvruchten zijn lekker en gezond. Ze hebben een hoge voedingswaarde, maar relatief weinig calorieën. Peulvruchten geven snel een verzadigd gevoel, ze zijn volumineus en zeer rijk aan vezels.

Peulvruchten zijn zaden van planten uit de vlinderbloem-familie. Zaden zijn de voedingsbron voor planten, groente en fruit om zich te ontwikkelen.

Peulvruchten: gezond en veelzijdig

Peulvruchten bevatten veel vezels. Vezels zorgen voor een goede en regelmatige stoelgang en een goed werkend darmflora.Bovendien zorgt de aanwezigheid van vezels ervoor dat ons voedsel langzamer verteert, wat gunstig is voor je bloedsuikerspiegel. Peulvruchten zijn dus ook zeer geschikt voor diabeten.

Peulvruchten bevatten ook veel eiwit. Daarom worden ze ook veel gebruikt als vleesvervanger of als extra eiwit bij een intensievere levensstijl. Een ding is hierbij belangrijk om te weten: de eiwitten uit peulvruchten zijn niet compleet en bevatten dus niet alle benodigde aminozuren. Peulvruchten alléén zijn dus onvoldoende om alle eiwitten uit bijvoorbeeld vlees en vis compleet te vervangen. Combineer het daarom altijd met andere eiwitbronnen, zoals noten. Dit is belangrijk voor veganisten, die helemaal niets dierlijks consumeren.

Peulvruchten zijn een rijke bron van diverse vitaminen en mineralen. Ze zijn rijk aan kalium, ijzer en magnesium. Ze bevatten aardig wat foliumzuur (vitamine B9), thiamine (vitamine B1) en vitamine B6.

Peulvruchten zijn ook nog eens heel vriendelijk geprijsd. Daardoor zijn ze toegankelijk voor elke beurs. Zelfs biologische, gedroogde peulvruchten zijn relatief goedkoop en bovendien in de meeste winkels inmiddels ook verkrijgbaar. Kies het liefst voor gedroogde peulvruchten. Peulvruchten in pot en blik bevatten diverse additieven en daar worden ze niet gezonder op. Ook de prijs is een stuk hoger dan gedroogde peulvruchten. Dus het beste kies je voor biologische, gedroogde peulvruchten.

Er zijn 10 producten

Toont 1-10 of 10 item(s)